استعلام بیمه تجهیزات الکترونیک

استعلام بیمه تجهیزات الکترونیک

بیمه تجهیزات الکترونیک (بیمه کالای دیجیتال) چیست؟

بیمه تجهیزات الکترونیک ( بیمه کالای دیجیتال)، شاخه ای از بیمه مهندسی است که پوشش بیمه‌ای برای همه تجهیزات الکترونیک شامل لپ تاپ، موبایل، تبلت، دوربین، قلم نوری، ماشین‌های اداری( دستگاه فتوکپی، کامپیوترهای شخصی و …) و تجهیزات اضافی برای بهره‌برداری از دستگاه‌های الکترونیکی ارائه می کند.

پوشش‌های بیمه تجهیزات الکترونیک

شرکت‌های بیمه‌گر خسارات گسترده ای را برای بیمه کالای دیجیتال ارائه کرده اند ولی به طور کلی باید گفت که بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک که می تواند دربرگیرنده بیمه موبایل، بیمه کامپیوتر ، بیمه لپتاپ یا بیمه تبلت باشد، خساراتی را تحت پوشش قرار می دهد که در ضمانت‌نامه به آن ها اشاره نشده است. بیمه تجهیزات الکترونیک می تواند غرامت خسارات وارده به سخت افزار و نرم افزار کالای دیجیتال بیمه شده را پرداخت کند.

فهرست خطرات تحت پوشش تجهیزات الکترونیک به شرح زیر هستند :

  • سقوط، تصادم و واژگونی
  • سیل، آب گرفتگی و امواج دریا
  • رانش زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره، نشست زمین
  • رطوبت، ریخته شدن مایعات به داخل کالای دیجیتال
  • حوادث طبیعی مانند صاعقه، آتش سوزی، انفجار
  • دود ، گردوخاک، ذرات گردو غبار معلق در هوا
  • خسارات حین تعمیر یا تمیزکردن دستگاه
  • خسارت‌های هنگام باز و بسته کردن
  • فرسودگی، زنگ زدگی و خوردگی کالای دیجیتال
  • سایر حوادث به جز مواردی که در بیمه‌نامه مستثنی شده است.
  • سرقت گوشی موبایل، لپ تاپ ، تبلت یا هر نوع کالای دیجیتال دیگر به دلیل شکست حرز
  • خراب شدن محصول دیجیتال به دلیل نوسان برق

پوشش سرقت در بیمه تجهیزات الکترونیک

شکست حرز به معنای شکست مانع برای سرقت است مثلا درب ، قفل یا پنجره برای انجام دزدی است. ولی در اصطلاحات بیمه‌ای، شکست حرز به معنای توسل به زور برای دزدی است.سرقت معمولی بدون رخداد شکست حرز مشمول بیمه تجهیزات الکترونیک قرار نمی‌گیرد.

مواردی که تحت پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک نیستند:

  • استفاده از کالای دیجیتال در محیط آلوده و پر گردو غبار ، استفاده از آداپتورهای متفرقه
  • اشکالات نرم افزاری، اقدامات و تغییرات نرم افزاری نظیر ریکاوری، نصب درایور، ویروس یابی، بازیابی و کپی کردن اطلاعات، استفاده از نرم افزارهای غیررسمی یا آلوده به ویروس، قفل گشایی و هر گونه Brick به دلیل کاهش ضریب ایمنی دستگاه و افزایش امکان صدمه
  • خسارات عمدی
  • تجهیزات الکترونیک غیراصل یا کپی

پرداخت خسارت بیمه تجهیزات الکترونیک

جهت دریافت غرامت پوشش داده شده در بیمه‌ موبایل، بیمه تبلت و بیمه لپ تاپ یا هر بیمه کالای دیجیتال دیگر به مدارک زیر نیاز است:

  • کارتن دستگاه و لوازم جانبی مربوطه
  • بیمه نامه تجهیزات الکترونیک امضا شده توسط بیمه‌گزار
  • فاکتور خرید تجهیزات الکترونیک (اگر این آیتم موجود نباشد هزینه تعمیرات طبق تعرفه مصوب اتحادیه های مربوطه محاسبه و از بیمه‌گزار دریافت خواهد شد.)

مدت زمان پوشش بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک

مدت زمان پوشش بیمه کالای دیجیتال (شامل بیمه گوشی ، بیمه لپ تاپ، بیمه تبلت ، بیمه کنسول بازی)، یک سال بعد از کارشناسی است ولی این مدت زمان می تواند قابل تمدید نیز باشد. بیمه گزار می تواند در مدت زمان بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک، فقط یک بار از پوشش‌های ارائه شده برای کالای دیجیتال استفاده نماید ولی برای تمدید مجدد این بیمه‌نامه ( بیمه گوشی موبایل، بیمه تبلت ، بیمه لپ تاپ، بیمه کنسول بازی) امکان خرید این بیمه نامه با قیمت پایین تر وجود دارد. بیمه‌‌گزاران می توانند به سایت بیمه‌دات‌کام مراجعه کرده و ضمن بررسی و مقایسه قیمت و شرایط بیمه تجهیزات الکترونیک از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف نظیر بیمه تجهیزات الکترونیک سامان، بیمه کالای دیجیتال پاسارگاد و …. نسبت به خرید آنلاین این بیمه‌نامه اقدام نمایند.

شرکت های ارائه دهنده بیمه تجهیزات الکترونیک

دو شرکت بیمه ارائه کننده بیمه کالای دیجیتال ( بیمه موبایل ، بیمه تبلت ، بیمه گوشی ، بیمه لپ تاپ) ، شرکت های بیمه پارسیان و سامان هستند که در زیر مقایسه ای از جدول های پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک سامان و بیمه تجهیزات الکترونیک پارسیان ارائه شده است.

جدول پوشش های بیمه موبایل ، بیمه لپ تاپ

پوشش های بیمه‌ایبیمه‌پارسیانبیمه سامان
ضربه و شکستگیدارددارد
نفوذ مایعات و آب خوردگیدارددارد
آتش سوزیدارددارد
سرقت با شکست حرزداردندارد مگر به قید هزینه
تحویل دستگاه در محلداردندارد مگر به قید هزینه
نوسانات برقدارددارد
سیل و طوفان و زلزلهدارددارد
مدت زمان انجام تعمیراتیک روزحداقل ده روز

استعلام آنلاین قیمت بیمه تجهیزات الکترونیک در بیمه گرام

الف) پس از وارد کردن مشخصات کالای دیجیتال( موبایل، لپ تاپ، تبلت )خود نظیر نوع دستگاه، برند و مدل و قیمت روز آن در کادرهای معین صفحه استعلام آنلاین قیمت “بیمه تجهیزات الکترونیک ” در سامانه بیمه دات کام، به مقایسه قیمت بیمه تجهیزات الکترونیک از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف ارائه دهنده آن بپردازید. به عنوان مثال، می توان به بیمه تجهیزات الکترونیک سامان ، بیمه کالای دیجیتال پارسیان و بیمه تجهیزات الکترونیک معلم اشاره کرد.

ب) در نهایت با توجه به اولویت ها و نیاز خود،یکی از شرکت‌های ارایه دهنده بیمه تجهیزات الکترونیک موجود درسایت بیمه‌دات‌کام را انتخاب نمایید.

ج) با پرداخت هزینه به خرید آنلاین بیمه تجهیزات الکترونیک( بیمه کالای دیجیتال) مناسب خود بپردازید.

د) بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک(کالای دیجیتال) خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می گردد و به هر کجای کشور به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

آیا بیمه ‌تجهیزات الکترونیک‌ ، هزینه تعویض موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را پرداخت می‌کند؟

بله در صورتی‌که هزینه تعویض موبایل و سایر تجهیزات الکترونیک به تایید کارشناسان مراکز خدمات تخصصی طرف قرارداد برسد و امکان تعمیر و برطرف کردن کامل مشکلات دستگاه شما وجود نداشته باشد( خسارت کلی) هزینه تعویض دستگاه مطابق با شرایط مندرج در گواهی بیمه‌نامه به شما پرداخت می‌شود.

چرا از بیمه گرام ، بیمه تجهیزات الکترونیک بخریم؟

کارگزاری آنلاین بیمه گرام ، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 09303211311 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه گرام برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، استعلام و خرید ارزان‌ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

آیا هنگام محاسبه و پرداخت خسارت، از ارزش تجهیزات الکترونیک من، استهلاک کسر می شود ؟

خیر این حق بیمه‌گزار است که خسارت خود را بر اساس ارزش روز دستگاه خود دریافت کند. محاسبه و پرداخت خسارت در بیمه تجهیزات الکترونیک بر اساس ارزش روز دستگاه و کسر فرانشیز مطابق شرایط مندرج در گواهی بیمه‌نامه صورت می پذیرد.

اگر برای دستگاه موبایل من حادثه‌ای اتفاق بیافتد و من از بیمه موبایل خود برای جبران خسارت استفاده کنم ، آیا گواهی بیمه‌نامه من باطل می شود؟

خیر. شما امکان 2 بار استفاده از گواهی بیمه‌نامه کالای دیجیتال خود مطابق شرایط مندرج در گواهی بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک را دارید.

مدت زمانی که تعمیر دستگاه موبایل من طول می‌کشد، چقدر است ؟

مراکز خدمات فنی بیمه دات کام سعی بر آن دارند که ظرف مدت یک هفته کاری نسبت به تعمیر و تحویل دستگاه شما اقدام کنند. مدت زمان دقیق انجام تعمیرات بستگی به نوع خسارت وارده و قطعات یدکی مورد نیاز دارد. ممکن است در بعضی موارد خاص، این زمان طولانی تر شود. اطمینان از کیفیت انجام تعمیرات و رضایت شما برای ما بالاترین اولویت را دارد.

آیا گواهی بیمه تجهیزات الکترونیک شامل بیمه موبایل ، بیمه لپ تاپ و بیمه تبلت مختص دستگاه های نو است ؟

خیر. در صورت تایید سلامت دستگاه توسط کارشناسان فنی ، دستگاه های دست دوم هم تحت پوشش قرار می گیرند.

آیا خسارت های وارده به دستگاه موبایل یا لپ تاپ من فقط در داخل کشور تحت پوشش است ؟

خیر. با خیال راحت از دستگاه خود در سفرهای خارجی استفاده کنید. در صورت بروز حادثه، می توانید پس از بازگشت به کشور به مراکز خدمات طرف قرارداد بیمه تجهیزات الکترونیک مراجعه نمایید

مدت زمان پوشش بیمه‌نامه تجیهزات الکترونیک چقدر است؟

مدت زمان پوشش این بیمه‌نامه از زمان خرید و بعد از کارشناسی به مدت یک سال شمسی می باشد که قابل تمدید نیز هست.

خطرات تحت پوشش بیمه‌تجهیزات الکترونیک چیست ؟

ضربه فیزیکی و شکست , آب خوردگی و نفوذ مایعات , نوسانات ولتاژ برق , سرقت با شکست حرز , بلایای طبیعی , آتش سوزی

خسارت‌هایی که در بیمه‌تجهیزات الکترونیک غیر قابل پرداخت می باشد کدامند ؟

لوازم جانبی نظیر باطری ، بند اپل واچ , اگر دستگاه در خارج از مراکز تعمیراتی تاییدی بیمه چه نرم افزاری چه سخت افزاری تعمیر شده باشد. , خسارات عمدی , تجهیزات‌الکترونیکی کپی یا غیراصل

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا